piątek, 12 lutego 2016



Muffinki dla zapracowanych ;)





Chciałabym podzielić się z Wami przepisem na muffinki które można przygotować na słodko i na słono. Jest to mój ulubiony przepis, ponieważ cenię sobie czas ( a w chwili obecnej nie mam go za dużo ;) ) i prostotę. Teraz często odwiedzają nas goście, Ci zapowiedziani i nie ;) dlatego często korzystam z tego przepisu. Pół godzinki i gotowe! I to wliczając czas pieczenia.
Goście są zawsze zachwyceni a babeczki znikają ze stołu w mgnieniu oka. 
Ja oczywiście preferuję słodkie muffinki  a mój mąż wytrawne :) 

Muffinki są na tyle Nam przychylne, że zawsze można improwizować z czym je zrobić. W sezonie letnim dodaję truskawki, maliny lub jagody ale też można spróbować mrożonych owoców. Są pyszne z kokosem, bananami i czekoladą...dosłownie ze wszystkim!
A kiedy zostanie nam wędlin, sera czy pomidorów po urodzinach, czy jakieś imprezie można zawsze te "resztki" wykorzystać do takich muffinek. A więc zabieramy się do roboty! Powodzenia nie muszę Wam życzyć bo nie ma opcji żeby nie wyszły ;)

      Składniki na 12 sztuk:
  • 250g mąki pszennej
  • 2 jaja
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szklanka maślanki
  • 7 łyżek oleju
  • 100g cukru lub łyżeczka soli dla muffinek wytrawnych
  • na słodko: dowolne owoce, czekoladę, kokos, zmielone orzechy
  • na słono: oregano, bazylia, szynka, starty ser żółty, pomidorki, papryka, kukurydza

   Wykonanie: 

Do formy na muffinki wkładamy papilotki albo silikonowe foremki, które szczerze polecam i nagrzewamy piekarnik do 180 stopni.
Mąkę przesiewam i mieszam z proszkiem do pieczenia.
Ucieram jajka,cukier lub sól, olej, maślankę i przyprawy. Dodaję mąkę z proszkiem do pieczenia, mieszam delikatnie do połączenia się składników. Następnie dodaję owoce, a kiedy robimy na słono to szynkę,ser i pozostałe składniki. Owoce można też dodać później. Ja na przykład wylewam do połowy foremek ciasto, dodaję po kilka kawałków owoców i zalewam pozostałą częścią ciasta. 
Na górę słonych muffinek można dać jeszcze troszkę startego sera ( ja uwielbiam parmezan lub grana padano), a słodkie muffinki możemy udekorować po upieczeniu lukrem.
Muffinki pieczemy przez ok. 20 minut. Ja zostawiam je jeszcze po upieczeniu przez 5 minut w otwartym piekarniku.

Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz